tiistai 28. lokakuuta 2014

Pieni mielensäpahoittaja

Kyllä minä niin mieleni pahoitin...

...kun en saanut nousta seisomaan vessanpönttöä vasten.

...kun äiti ei antanut nuolla lattiakaivon kantta.

...kun olisin niin halunnut imeskellä vessaharjaa.

...kun minua ei uskottu, että osaan tulla portaat alas pää edellä.

...kun minut aina nostetaan pois astianpesukoneen luota.

...kun en voi loputtomasti saunoa ja olla suihkussa.

...kun ovia suljetaan nenäni edessä.

...kun kukkien pureskelu on kiellettyä.

...kun vaippa pitää vaihtaa niin monta kertaa päivässä.

...kun ulos on pakkoa pukea vaatteet. Tai kun ylipäätään on pakko pukea vaatteet joka päivä. Monta kertaa.

Kun minä pahoitan mieleni, heittäydyn lattialle pää käsien välissä ja ulvon kovaan ääneen. Olen kuullut, että suuressa maailmassa tehdään niin pettymysten edessä.

Muuten minä olen aina pitelemättömän hyvällä tuulella. Kun äiti käynnistää imurin, kaikki maalliset huolet unohtuvat. Siksi imuri on muuttanut pois kaapista keskelle lattiaa.

Pätkä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti